Úvod info@alperg.cz

Služby

Mediální audity

Mediální audity jsou zpravidla prováděny na začátku spolupráce mezi agenturou a klientem. Agentura dotazováním novinářů zjišťuje, zda firmu znají, jak ji vnímají a jak o ní informují odbornou nebo laickou veřejnost. Východiska mediálního auditu slouží pro nastavení mediální strategie.

Mediální analýzy

Analýzy zkoumají obraz společnosti i konkurence v médiích a je možné je zpracovat pro vybrané časové období a zvolená témata. Klient tak získá přehled o množství a kvalitě publikovaných informací (pozitivní, neutrální a negativní publicita) a identifikaci novinářů věnujících se dané problematice. Rozsah analýzy je přizpůsoben potřebám klienta.

Monitoring

Monitoring médií je jedním z pilířů PR. Sleduje publicitu společnosti nebo její konkurence v médiích, a to průběžně nebo za libovolné období v minulosti. Může mít formu jednoduchých textových přehledů, nebo zahrnovat také fotokopie článků, z nichž je patrná grafická podoba, umístění v médiu, velikost titulků apod. Periodicitu monitoringu lze nastavit podle požadavků klienta (například týdně či měsíčně). Je důležitý pro měření a hodnocení úspěšnosti PR aktivit, protože o těchto aktivitách generuje kvantitativní i kvalitativní informace.

Komunikační strategie

Pro to, aby informace oslovily správnou cílovou skupinu – veřejnost, zákazníky, dodavatele nebo zaměstnance – je potřeba mít vytvořenou komunikační strategii včetně nástrojů pro její realizaci. Úkolem PR je postarat se o to, aby poskytování informací bylo systematické a efektivní a aby probíhalo v souladu s cíli firmy. Komunikační strategie obsahuje doporučení pro budoucí komunikaci klienta.

Vztahy s médii

Spolupráce se sdělovacími prostředky patří mezi základní nástroje PR, jejímž cílem je nastavení dobrých vztahů mezi firmou a novináři. Vztahy s médii zahrnují iniciování publicity, sledování edičních plánů jednotlivých titulů, „vzdělávání“ novinářů o relevantních tématech apod. Navázání kvalitních vztahů s médii vyžaduje na straně agentury znalost mechanismů fungování redakcí, osobní kontakty na jednotlivé novináře a sledování témat, jimž se věnují. Dlouhodobá a systematická práce s médii potom přináší klientům měřitelné výsledky v podobě pravidelné publicity.

Public Affairs (PA)

PA formují a ovlivňují vztah veřejnosti ke společnosti. Veřejností jsou v tomto smyslu nejenom stávající a potenciální zákazníci, ale i média, politici, sdružení a zájmové skupiny a investoři. PA aktivity mají za cíl vysvětlit těmto skupinám kroky společnosti a ovlivňovat jejich činnosti rozhodování tak, aby organizace mohla vykonávat svoji legitimní činnost. Kromě toho je důležité zajistit, aby organizace „byla slyšet“ a veřejnost tak získala vyvážený pohled. V neposlední řadě slouží též k vytvoření a udržování příznivé reputace a image společnosti.

Redakční služby a tvorba publikací

Firemní komunikaci tvoří množství textových i grafických výstupů. Často je potřeba napsat kvalitní článek do časopisu, případovou studii, projev na výroční konferenci. Kromě toho patří do standardní komunikační výbavy produktové brožury, nebo firemní časopisy. Je důležité, aby tyto výstupy formou, stylem i rozsahem odpovídaly médiu nebo publiku, pro které jsou určené. Tuto práci mohou kvalitně vykonávat jen profesionálové, kteří mají zkušenosti s redakční přípravou, korekturami, grafickou úpravou apod.

 

© 2012 Alperg Communications, s. r. o., Všechna práva vyhrazena